Música
Música
Gener-juny 2026
Música
Música
Gener-juny 2026
L’origen de la paraula Catalunya és un xic incert. Un dels possibles és el terme Castlà… i la seva derivació cap a Catalaunia per referir-se a una terra de castells. Però també tenim quelcom que ens defineix, d’origen incert i que es remunta a temps passats: la nostra música tradicional. Unes melodies que ens atrapen, remenen i uneixen i que ens són un dels nostres patrimonis culturals. Tal com ens recordava en Raimon… qui perd els orígens perd la identitat.
La història de Transsilvània és una part de la història europea i també una mostra del fet que les fronteres que posem els humans són línies ben curioses. La seva història va a cavall entre Hongria, Romania i un territori independent i, per tant, el seu legat cultural és propi i barrejat. Us proposem un viatge que ens portarà a la cort de Transsilvània del XVI fins a un dels grans noms universals del XX: Béla Bartók. I tot això amb un final que podem anomenar universal: un recull de les Danses Hongareses de J.Brahms.
Júlia Blum és una compositora i cantant de pop barcelonina que ja ha consolidat el seu nom a diferents emissores referents de Catalunya i ha portat la seva veu en directe a diferents formats i festivals. Ha desenvolupat també la seva faceta com a escriptora amb un re-telling de contes -sota el mateix nom que el seu últim EP: Sobre la marxa- que es caracteritzen pels seus valors socials i morals.
Samira Kadiri es una soprano marroquí, musicòloga especialista en la interpretació de cants antics i artista lírica. En el món àrab és pionera en la interpretació de cançons creades sota la forma de lied o cançó en llengua àrab i creades per compositores d’aquest origen. Presenta la seva proposta musical amb l’objectiu de interpretar i preservar la tradició hispànica i de les tres cultures que van coexistir en l’antiguitat a la península ibèrica.
Samira Kadiri, veu
Younes el Fakhar, llaüt
Aziz Samsaoui, kanun i saz
Fathi Ben Yakoub, violí
Mouhsine Kouraichi, percussió
Khalid Ahaboune, darbukka
2010 Medalla de plata de l’Acadèmia de les Arts, les Ciències i les Lletres de París
2011 Medalla Internacional Almuhajir del Pensament, Literatura i Art, Austràlia.
2011 Gran Premi dels Premis Naji Noumane de Literatura i el títol d’Ambaixador
En el centenari del naixement de Josep Cercós, Marta Mathéu, acompanyada al piano per Miquel Villalba presenten un recital de cançó que ofereix l’oportunitat de desplegar una visió panoràmica d’un paisatge sonor ric i evocador. Aquest recorregut permet comprendre millor l’univers creatiu del compositor a través de l’obra musical dels seus mestres, amics i companys de generació. Un homenatge que alhora ens convida e endinsar-nos en un context musical ple de complicitats.
Marta Mathéu, soprano
Miquel Villalba, piano
Bernat Cabré, presentador
París al piano és un espectacle íntim, proper, on Carmen París no amaga ni guarda res. És un moment de sinceritat i de connexió amb el públic. Carmen coneix com pocs la nostra música i les nostres arrels i les combina amb mestria amb arrels de terres llunyanes per donar sentit al seu art i a la manera que té d’entendre la vida mateixa. Sola, acompanyada només d’un piano, desgrana el millor del seu repertori. Cançons que el temps ha assentat i ha donat cos en alguns casos i altres que conserven la frescor del mateix moment en què van ser escrites.
2024 Distinció de Goyesca de Honor, atorgat per l’ajuntament de Pedrola per la seva carrera professional
2019 XV Premi Aragoneses en Madrid, atorgat per la Fundación Aragonesista.
Activitat gratuïta vinculada:Influències de la jota en les músiques del món
Més informació
El rap de LaBlackie destaca per la seva confiança, presència i carisma, deixant empremta en cada vers. Amb el seu estil, s’ha consolidat com una figura rellevant de l’escena musical de Barcelona i reflecteix l’essència de la nova generació d’artistes de la ciutat. Les seves lletres són explícites i directes, i el seu ritme pot variar entre l’energia agressiva i la suavitat més íntima. LaBlackie mostra una gran versatilitat sobre ritmes contemporanis del rap nord-americà, inspirats en ciutats com Los Angeles, Florida, Detroit i Nova York. A més, la seva música inclou himnes de Strip Club, el Drill dur i fosc del carrer, i ritmes contagiosos de Dancehall.
La Greta és una de les veus més enginyoses de la nova escena nacional. La seva música és un espai d’exploració on les emocions humanes conviden a crear des de la llibertat. Sense etiquetes ni límits, presenta una proposta que pren com a base la sensibilitat, on la introspecció i l’experimentació es troben cara a cara. La Greta no composa cançons, construeix refugis sonors on l’amor, la vulnerabilitat i el desig conflueixen en harmonia. Presenta un projecte viu i en constant mutació, on la música és un joc, una confessió i, sobretot, un lloc on quedar-se.
Maria Hinojosa, una de les sopranos catalanes amb més presència als escenaris nacionals i internacionals, ens convida a un viatge sonor, un passeig pel clarobscur del barroc, amb obres dels grans mestres del segle XVII i XVIII i les seves repercussions i ressonàncies en les composicions dels nostres dies.
Maria Hinojosa, soprano
Farran Sylvan James, violí
Eva del Campo, clave
Activitat gratuïta vinculada:Influències de la música barroca en la música contemporània
Més informació
La vida ens va ensenyant que qualsevol fet que ens trobem té moltes mirades i que resumeix la frase que tantes vegades hem escoltat: de tants caps tants barrets. Us proposem un concert amb dues obres cabdals de Joseph Haydn i W.A.Mozart: la Simfonia núm 49 i la Missa en honor a la Santíssima Trinitat. Dues obres que sols poden ser interpretades amb el resum de la frase d’Émile Zola i també atribuïda a Vincent van Gogh: “prefereixo morir de passió que d’avorriment”.
Orquestra de Cambra de Terrassa 48
Cor Valldonzella
Jordi Casas Bayer, direcció
Després d’anys d’experiència sobre els escenaris i un primer EP Naïve, que la va situar com una de les veus emergents més delicades i personals del panorama indie-pop, la cantant i compositora terrassenca, inicia un nou capítol creatiu. Després d’haver-se presentat en escenaris com L’Auditori, Mercat de Música Viva, La Pedrera, Cunit Music Festival, i a la Nova Jazz Cava. Ara, Au Rora s’obre a nous gèneres, més urbans, col·laborant amb Vernat com a productor i component i cantant en català. Amb l’aura nostàlgica i la producció cuidada, la seva nova música manté l’essència, però apunta cap a horitzons més personals i una sonoritat més pop.
Aurora Coca, veu
Pau Gurpegui, bateria
Néstor Pérez, guitarra
Ramon Macià, teclat i sintetitzador
Alan Pribizchuk, baix
Durant els seus 25 anys d’existència l’OCT48 ha tingut l’oportunitat de poder col·laborar amb una de les millors batutes del país: Xavier Puig. I per poder celebrar com cal un aniversari com aquest es congratulen en poder comptar amb ell en un programa musical d’altíssima volada. Un concert amb una de les obres més trencadores de L.v.Beethoven, la Gran Fuga, combinada amb la música d’un nou “renaixement” musical català amb partitures de J.Garreta, A.Borgunyó i E. Toldrà. Tota una declaració d’intencions musicals de l’OCT48.
Orquestra de Cambra de Terrassa 48
Xavier Puig, direcció
BaiucaAlejandro GuillánVeu i percusióAndrea MonteroAlejandra MonteroAntía MuíñoXose Lois Romero
L’ensemble Qvinta Essènçia és una de les formacions mes destacades en l’actualitat dins del panorama musical especialitzat en la interpretació de polifonia renaixentista. En aquest ocasió ens oferirà una acurada selecció d’obres vocals profanes del Renaixement espanyol, centrades en el segle XVI. El programa posa en diàleg la poesia de grans autors del Segle d’Or —com Garcilaso de la Vega o Lope de Vega— amb la música polifònica de destacats compositors de l’època.
Èlia Casanova, soprano
Hugo Bolívar, alto
Albert Riera, tenor
Pablo Acosta, baix
Activitat gratuïta vinculada:Com es prepara un concert de polifonia renaixentista?
Més informació
De la mà del violinista terrassenc Francesc Guzman, besnét de Conxita Badia, descobrirem música vocal adaptada per a violí, acompanyada de piano, de compositors que van conèixer personalment la cantant: Pau Casals, Eduard Toldrà, Frederic Mompou, Enric Granados, Manuel de Falla, Narcís Bonet. Tots ells van admirar la seva veu poètica i expressiva, com demostren cartes i obres dedicades. El concert inclou una composició gairebé inèdita de Badia, una peça de Guzman i El cant dels ocells del seu pare, J. Lluís Guzman.
Francesc Guzman, violí
Francisco Poyato, piano
Dues activitats gratuïtes vinculades– Conxita Badia, la veu que va portar Catalunya al món– Conxita Badia, la dona feta música
Més informació
Pinpilinpussies son Raquel i Ane, des de Bilbao i Barcelona, formen un dels duos de guitarres més estimulants del moment. Dues ments inquietes que comparteixen molt més que música: intercanvien instruments, combinen ràbia i delicadesa, i juguen amb el castellà, el català i l’euskera amb total llibertat. La seva passió és contagiosa i convenç tothom qui les veu en directe. Ara presenten les cançons del seu nou treball discogràfic, editat per Aloud Music.
Els vallesans Patiment debuten amb l’EP Agana. Després de diversos projectes, s’uneixen per donar forma a un grup carregat d’actitud, sense por de barrejar elements de diferents gèneres. La reminiscència del so dels 90 hi és present, però han anat molt més enllà amb la seva necessitat d’expressar una ira continguda, fruit del que ens envolta en el dia a dia.
La segona guerra mundial esclata i una mare es veu empesa a deixar els seus dos fills bessons, Claus i Lucas, a l’empara de la seva àvia. Aquest és el fil conductor del llibre el Gran Quadern escrit per la gran escriptora hongaresa Agota Kristof. Us proposem una adaptació lliure, teatral i musical, amb adaptació del text realitzada per Pep Pla i amb la música escrita el 2015 pel bielorús Alexander Litvinovsky on cada moviment de l’obra reflecteix amb els seus sons passatges d’aquest monument literari: El Gran Quadern.
Agota Kristof, autora de la novel·la
Alexander Litvinovsky, compositor de la música
Pep Pla, direcció escènica i adaptació teatral
Rosa Cadafalch, narradora
Gerard Pla, il·lustracions
Un projecte creat per destacats músics catalans amb l’objectiu d’abordar el repertori contemporani creat o arranjat per a quartet de corda i percussió. El Quintet Montsant ofereix als espectadors una col·lecció de músiques marcades per la influència ètnica, amb una mirada oberta i integradora. Units per un ideal comú que defensa que la música no té etiquetes, volen apropar el repertori actual al públic d’una manera accessible i atractiva. Així, presenten un concert atípic i desenfadat que fusiona tradició i contemporaneïtat amb naturalitat, en el més pur estil del segle XXI.
Marta Cardona, violí
Albert Carbonell, violí
Miquel Córdoba, viola
Oriol Aymat, violoncel
Pere Olivé, percussió