Política i delegat de protecció de dades
L’Ajuntament de Terrassa, com a Responsable del tractament, garanteix un nivell adequat i coherent en la protecció de la privadesa i confidencialitat de les persones físiques en allò que respecte a les seves dades personals, objecte de tractament pels diversos serveis municipals de l’Ajuntament, d’acord amb el Reglament general de protecció de dades (UE) (2016/679).
L’Ajuntament de Terrassa només tracta les dades personals amb plena responsabilitat i lleialment, i d’acord amb les bases jurídiques que permeten la licitud del tractament, segons el Reglament General de Protecció de Dades.
Tant l’Ajuntament de Terrassa com qui intervingui en qualsevol fase del tractament, estan sotmesos al més estricte secret professional, amb un especial compromís d’adoptar els nivells de protecció i les mesures necessàries, tant tècniques com organitzatives, per a garantir la seguretat de les dades de caràcter personal i evitar la seva alteració, el mal ús, la pèrdua, el robatori, el tractament o l’accés no autoritzat.
Amb l’objectiu de donar compliment al Reglament General de Protecció de Dades, l’Ajuntament de Terrassa està elaborant el Registre d’Activitats de Tractament i adoptant les mesures de seguretat oportunes i apropiades als riscos avaluats i identificats objectivament per als drets i les llibertats de les persones afectades, als que podrien donar lloc els tractaments realitzats per l’Ajuntament. Tan aviat tinguem el Registre d’Activitats s’actualitzarà la política de protecció de dades amb l’enllaç al seu contingut.
L’Ajuntament de Terrassa aplica el principi de transparència en el tractament de dades personals, lliurant a les persones interessades una informació concisa, fàcilment accessible, completa i amb un llenguatge fàcil d’entendre i, a la vegada, facilitant l’exercici de drets per mitjà de formularis.
En el transcurs del tractament de les dades, s’informa que aquestes es podran comunicar a altres Administracions Públiques per donar compliment d’obligacions legals.
L’Ajuntament de Terrassa garanteix que tant els fitxers i programes com els equips i locals que intervenen en el procés de tractament de les dades registrades compleixen els requisits d’integritat i seguretat establerts a la normativa vigent en cada moment.
La informació de la política i del delegat de protecció de dades es troba disponible al web municipal i a la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Terrassa.
1. Responsable del tractament
- Identitat: Ajuntament de Terrassa
- CIF: P0827900B
- Adreça postal: Raval de Montserrat 14, 08221 Terrassa
- Telèfon: 93 739 70 00
- Correu electrònic: [email protected]
2. Delegat de Protecció de Dades:
l’Ajuntament de Terrassa ha designat un delegat de protecció de dades, d’acord amb el que disposa l’article 37.1.a. del Reglament general de protecció de dades (UE) (2016/679).
Correu electrònic: [email protected]
3. Legislació aplicable
La privadesa de tota la informació, tant la facilitada per la persona usuària a través dels diferents formularis de sol•licitud de dades personals, com l’accessible a través del Web de l’Ajuntament de Terrassa, està regulada pel Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell relatiu a la protecció de les persones físiques respecte al tractament de dades de caràcter personal i a la lliure circulació d’aquestes dades. Més informació a: Autoritat Catalana de Protecció de Dades.
4. Base jurídica del tractament:
La base jurídica del tractament de les dades dependrà de la finalitat prevista, d’acord amb el Reglament General de Protecció de Dades 2016/679, i podrà ser el consentiment exprés i inequívoc donat per la persona usuària, per a l’execució d’un contracte, en compliment d’una obligació legal, en compliment d’una missió realitzada en interès públic o en l’exercici de poders públics.
Les bases jurídiques que legitimen el tractament de les dades personals de les persones interessades, en base a les competències i funcions de l’Ajuntament, amb caràcter general són les següents:
Reglament General de Protecció de Dades 2016/679
Article 6.1.a. La persona interessada dona el seu consentiment per al tractament de les seves dades personals per a una o varies finalitats específiques.
Article 6.1.b. El tractament és necessari per a l’execució d’un contracte en el què la persona interessada és part
Article 6.1.c. El tractament és necessari per al compliment d’una obligació legal aplicable al responsable del tractament
Article 6.1.d. El tractament és necessari per a protegir interessos vitals de la persona interessada o d’altra persona física.
Article 6.1.e. El tractament és necessari per al compliment d’una missió realitzada en interès públic o en exercici de poders públics conferits al responsable del tractament
Transparència. Accés a la informació:
Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
Subvencions:
Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions
Registre d’entrada i sortida de documents:
Llei 26/2010, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya
Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
5. Finalitat del tractament de les dades
L’Ajuntament de Terrassa utilitzarà les dades amb les finalitats d’atenció, gestió, control i resolució de les consultes i sol•licituds de tràmit o servei prestat per l’Ajuntament de Terrassa. Les dades tractades seran conservades fins que s’hagi tramitat la sol•licitud i resolució de la consulta plantejada i, en tot cas, durant els terminis de conservació i prescripció legalment previstos.
Serveis de Cultura. La finalitat del tractament de dades personals es refereix a l’organització i gestió d’activitats culturals i d’oci del municipi.
6. Procedència de les dades personals:
Les dades personals objecte de tractament per l’Ajuntament de Terrassa en compliment d’una missió realitzada en interès públic, en l’exercici de poders públics o en el compliment d’una obligació legal procedeixen directament de les persones interessades, dels seus representants legals o d’altres administracions públiques d’acord amb les previsions legals.
7. Període de conservació:
Les dades personals de les persones interessades es conservaran durant el temps necessari per al compliment de les finalitats per a les què varen ser obtingudes, en l’exercici de les competències i funcions de l’Ajuntament, i en tot cas, durant els terminis de conservació, prescripció i depuració de possibles responsabilitats legalment previstes.
8. Destinataris de les dades.
Les dades de caràcter personal recollides com a conseqüència del web municipal i/o de la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Terrassa, no seran facilitades a tercers aliens a aquest Ajuntament, excepte quan siguin necessàries per a la prestació del servei sol•licitat, d’acord amb la clàusula informativa de cada tràmit i sol•licitud o consentiment exprés (si fos el cas), a altres administracions públiques competents en la matèria, quan correspongui o quan siguin requerides per les autoritats públiques competents, de conformitat amb les disposicions legals i reglamentàries aplicables en cada moment.
9. Categories de dades objecte de tractament.
Dades identificadores, dades relatives a les característiques personals: estat civil, família, naixement, lloc de naixement, edat, sexe, nacionalitat, dades acadèmiques i professionals o relatives al lloc de treball, categories especials de dades, i altres dades que es puguin aportar per la persona usuària, depenent del tràmit administratiu o actuació municipal.
10. Drets i obligacions de les persones afectades
Les persones titulars de les dades tractades per l’Ajuntament de Terrassa tenen reconegut, en tot moment, el dret a exercir el dret d’accés a les seves dades, de rectificació de dades errònies o inexactes, de supressió quan, entre altres motius, les dades ja no siguin necessàries per a les finalitats per les quals van ser recollides, i a la portabilitat de les dades.
En determinades circumstàncies, les persones interessades podran sol•licitar la limitació del tractament de les seves dades. En aquest cas únicament es conservaran per a l’exercici o la defensa de reclamacions.
També per motius relacionats amb la seva situació particular, les persones interessades podran oposar-se al tractament de les seves dades. L’Ajuntament de Terrassa deixarà de tractar les dades, excepte per motius legítims o per a l’exercici o la defensa de possibles reclamacions.
La persona usuària podrà en tot moment, exercir els drets d’accés, rectificació, oposició, limitació del tractament, portabilitat de les dades i supressió mitjançant sol·licitud escrita al correu electrònic [email protected] o a través dels formularis que hi ha disponibles a la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Terrassa, de forma preferent. També podrà exercir els drets esmentats mitjançant sol•licitud escrita a l’Ajuntament de Terrassa a qualsevol punt d’informació municipal o enviant correu postal a Plaça Didó, nº5, CP 08221 (Terrassa).
La sol·licitud haurà de contenir les següents dades: nom i cognoms de la persona usuària, número del document d’identitat (DNI, passaport o altre document que acrediti la seva identitat), adreça a efectes de notificacions i contingut concret del dret exercitat. En el cas que la tramitació es faci presencialment s’haurà d’adjuntar a la sol•licitud una fotocòpia del document d’identitat.
La sol•licitud haurà d’indicar clarament en l’assumpte: tutela de drets RGPD.
Així mateix, en cas de no estar satisfet amb la resposta a l’exercici dels seus drets, i en tot cas, sempre que ho consideri oportú, podrà presentar una reclamació davant l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades a través de la seva seu electrònica a www.apd.cat.
Tràmits en relació a la protecció de dades:
- Sol·licitud del dret d’accés a dades personals
- Sol·licitud del dret d’oposició de dades personals
- Sol·licitud del dret de rectificació de dades personals
- Sol·licitud del dret de supressió de dades personals
- Sol·licitud del dret de limitació del tractament
- Sol·licitud del dret de portabilitat
11. Copyright i responsabilitats
L’Ajuntament de Terrassa manté aquesta pàgina web amb l’objectiu de facilitar l’accés a una informació municipal i no municipal actualitzada i exacta. Tractarem de corregir els errors que se’ns assenyali i demanem per això la col•laboració dels usuaris i de les usuàries, per fer-nos arribar les seves aportacions i els seus suggeriments a través de l’adreça [email protected].
S’autoritza la reproducció dels continguts textuals i gràfics, excepte amb finalitats comercials, sempre que se citi la font. Els logos, escuts i altres elements de la imatge corporativa són propietat de l’Ajuntament de Terrassa i el seu ús s’autoritza a través del Servei d’Imatge i Comunicació (Per sol·licitar elements gràfics d’imatge corporativa, escriviu un missatge a [email protected])
Algunes pàgines d’aquest web contenen referències o enllaços que apunten a webs d’altres organitzacions. L’Ajuntament de Terrassa no es responsabilitza ni de l’exactitud ni de l’actualització d’aquestes webs externes, ni dels danys i perjudicis que es puguin derivar de l’existència de qualsevol tipus de virus o un altre element que pogués produir alteracions en el sistema informàtic, ni tampoc dels danys i perjudicis que els mateixos puguin causar al hardware o software de les persones usuàries.
L’Ajuntament de Terrassa es reserva el dret d’alterar la forma d’accés al web sense previ avís.
L’Ajuntament de Terrassa no respon del mal funcionament del sistema quan aquest sigui degut a condicions tècniques o per causes de tercers.